همشهری آنلاین : معاون آموزشی آموزش و پرورش با بیان اینکه پیک تابستانی با هدف پرکردن اوقات فراغت دانش‌آموزان ارائه می شود و استان‌ها در صورت تمایل آن را توزیع می‌کنند، درعین حال تاکید کرد: مدارس نباید دانش آموزان را نسبت به دریافت پیک مجبور کنند.

 فاطمه قربان در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: توزیع پیک تابستانی از امسال به صورت آزمایشی و اختیاری در استان‌ها انجام می‌شود و هدف اصلی آموزش و پرورش از این طرح حفظ ارتباط دانش‌آموزان با مدرسه و کتاب‌های درسی در ایام تعطیل است، اما هیچ گونه اجباری برای دریافت پیک وجود ندارد و کاملا اختیاری بوده و در صورت تمایل دانش‌آموزان باید ارائه شود.

وی افزود: تدوین این پیک‌ها در ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها انجام می شود وهر استانی بر اساس موقعیت جغرافیایی و فرهنگی خود می‌تواند محتوای پیک‌های تابستانی را تهیه و تدوین کند.

به گفته معاون آموزش ابتدایی آموزش وپرورش، پیش‌بینی می شود، امسال 20 تا 30 درصد ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها، پیک‌های تابستانی را تدوین ‌کنند.

قربان با اشاره به تغییر کتب پایه اول ابتدایی از سال تحصیلی جدید همچنین یادآورشد: این تغییرات همسو با برنامه تحولی آموزش وپرورش رخ می‌دهد، بر این اساس بخشی از تغییرات نیز در روش‌های تدریس خواهد بود و معلمان ابتدایی آموزش‌های لازم در قالب روش‌های تدریس را در تابستان دریافت می‌کنند.

کد خبر 137304

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز